Lassa Logosunu Değiştirdi

Lassa Logosunu Değiştirdi

Sabancı Holding'e bağlı Brisa çatısı altında yer alan ve Türkiye'nin ilk yerli lastik üreticisi olan Lassa, global bir marka olma yolunda belirlediği ihracat ve üretim hedefleri doğrultusunda 30 yıllık logosunu da yeniledi.

“Değişim Yolda” sloganıyla tanıtılan yeni Lassa logosu ile ilgili görüşlerini açıklayan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, “Yurtiçinde ve yurtdışında kendi ayakları üzerinde duran; ürün ve hizmetlerini sürekli geliştiren, Türkiye’nin en çok bilinen ve satın alınan lastik markası Lassa, artık yeni yüzüyle küresel arenada boy göstermeye başlayacaktır” dedi.

Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş ise “ Lassa’da değişime ve gelişime devam ediyoruz dedik, geleceğe dönük hedeflerimiz doğrultusunda logomuzu da buna uygun olarak yeniledik” açıklamasını yaptı.

1974 yılında merhum Sakıp Sabancı tarafından Türk malı lastik üretmek amacıyla temeli atılan ve 1978 yılında ülkemizin ilk yerli lastiğini üreten Lassa’nın yenilenen marka logosu, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’nın ve Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş’ın katıldığı bir basın toplantısıyla tanıtıldı. 30 yıldan bu yana kullanılan logonun yerini alan daha modern hatlara sahip yeni Lassa logosu, marka ile özdeşleşen kırmızı rengi ve dalgalanan bayrak amblemiyle dikkat çekiyor.

Sakıp Beyin emaneti Lassa, çok başarılı bir Türk markası olmayı başarmıştır!

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Lassa’nın yenilenen logosu ile ilgili düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada Sabancı Holding çatısı altında yer alan şirket ve markaların yarattığı büyük sinerjiye dikkat çekerek, “Sakıp Bey’in bize emaneti olan Lassa’nın Sabancı Holding için önemi büyüktür. Lassa, çok başarılı bir Türk markası olmayı başarmıştır. Yurt içinde ve yurtdışında kendi ayakları üzerinde duran; ürün ve hizmetlerini sürekli geliştiren Lassa markası, Sabancı Holding’e bağlı tüm firmalarda uygulanan inovasyon ve değişim anlayışının başarılı ve güzel bir örneğidir. Lassa’nın yurtiçinde yakaladığı bu başarıyı başta Avrupa olmak üzere yurtdışı pazarlarda gerçekleştirirken sadece bir ihracatçı gibi kalmayıp uyguladığı pazarlama faaliyetleriyle de bölgesel bir güç haline gelmesini ve uluslararası bir marka yolunda ilerleyen vizyonunu gururla takip ediyoruz” açıklamasını yaptı.

Marka olmanın önemine değer veriyoruz, sadece logoyu değiştirmekle yetinmiyoruz!

Lassa’nın logo değişim sürecine yönelik açıklamalarda bulunan Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş ise “ Geçtiğimiz 10 yılda dünyada yaşanan teknolojik değişiklikler, internet, globalleşme sonucu marka değeri yaratmanın, yani marka olmanın önemi daha da çok arttı. Son yıllarda marka değerinin bilincinde olarak markalarımıza sürekli yatırım yapıyoruz. Lassa’nın global markalarla rekabette öne çıkması ve gelecekten daha fazla pay alması için mevcut güçleri arasında olan "Köklü", "Yakın" ve "Güvenilir" marka değerlerini koruyan imajı dışında bir de "Modern", "Teknolojik / Yenilikçi" ve "Dinamik" marka değerlerini güçlendirecek bir logo ile markamızı yenilemek istedik” dedi.

Yeni Lassa logosu, markanın pazardaki gücünü yansıtmaktadır!

Yeni Lassa logosunu oluştururken geniş bir hedef kitleye ulaşan ve fark yaratan bir logoyu hedeflediklerini dile getiren Brisa Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Serdar Demirdağ ise yeni Lassa logosunun lastiğin ana fonksiyonu olan ulaşım kavramını yansıtan “hareket” ve lastik ve yol ilişkisini yansıtan “yol” unsurlarını yansıtacak yapıya sahip bir yapısı olduğuna dikkat çekti. Dalgalanan bir bayrağı andıran kırmızı renkli yeni Lassa logosunun güç, dinamizm ve üstün performansı yansıttığını da vurgulayan Demirdağ, sert hatlardan uzak ve mevcut dönemin marka gereklilikleri doğrultusunda, yine büyük harflerden oluşan yeni Lassa logosu, markanın pazardaki gücünü de yansıtmaktadır” açıklamasını yaptı.

Lassa’da bir süredir başlayan değişim ve gelişim sürecini, logo değişimiyle taçlandırdıklarını fakat bununla yetinmeyeceklerini de vurgulayan Serdar Demirdağ, “Türkiye’nin en çok satın alınan lastik markası Lassa, hem yurtiçinde hem de yurtdışında sadece binek ve ticari araç segmentleri gibi ana segmentlerde değil, nispeten küçük ancak teknolojik olarak da bir markanın prestijini kanıtlayan niş segmentlerde de (4x4 ve ultra yüksek performans binek araç lastikleri gibi) varlığını kanıtlamış bir markadır. 2008 yılı itibariyle son 5 yılda Lassa olarak pazarlara 162 yeni ürün piyasaya sunmuş olacağız ki bu önümüzdeki günlerde tanıtılacak yeni ürünlerimizin de habercisidir” dedi. Serdar Demirdağ, Lassa’nın değişim ve gelişim sürecinin logo ve yenilenen ürün yelpazesi kadar hizmetleri kapsadığına da dikkat çekerek “Şu anda lastik sektöründe hiçbir firmada bulunmayan bayi bilgi yönetimi, e-garanti, çağrı merkezi ve CRM çalışmalarımız gibi teknolojik altyapı gerektiren sistemlerle Lassa müşterilerine yönelik, memnuniyet odaklı çalışmalarımız ı sürdürüyoruz” açıklamasını yaptı.

50 ülkede Lassa markasıyla ihracat yapıyoruz, 2008 yılında toplam satışımızın %55ini yurtdışına yapmayı hedefliyoruz!

Ağırlıklı olarak Avrupa kıtasında olmak üzere 50 farklı ülkeye Lassa markasıyla ihracat yaptıklarını hatırlatan Brisa Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Serdar Demirdağ ise 2008 yılında toplam Lassa satışlarının %55’ini yurtdışı satışların oluşturmasını hedeflediklerini açıkladı. Otomotiv sektöründe önemli yeri olan ve birçok lastik markasının kendine yer edinmeye çalıştığı Almanya ve İtalya gibi ülkelerde Lassa’nın ciddi bir pazar payı edindiğini dile getiren Demirdağ, bugüne kadar 30 milyon adet Lassa markalı lastiğin yurtdışına satışını gerçekleştirdiklerini de ifade etti.

Bilgi için: LOBBY Halkla İlişkiler – Alper CANYAŞ

Tel: (212) 284 63 63 – GSM: 0 532 606 27 93