Oktay Nezih Can İle #Sağlamrota’da Bursa’daki sağlam keşiflerimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. lk bölümde şehrin önemli tarihi noktalarını sizler için gezip görmüştük. İkinci bölümdeyse #sağlamrota’mızı meşhur bir lezzet noktasından başlatmaya karar verdik ve iskenderin mucidi Kebapçı İskender’in yolunu tuttuk. Kapısında insanların sıra olduğu bu küçük mekanda yediğimiz iskenderin tadı, yolculuğumuzun geri kalanı boyunca ağzımızda kaldı. İskender ziyafetinin ardından #sağlamrota’mızı Heykel Bölgesi’ne çevirdik. Modern Bursa’da gençlerin buluşma noktası olan Heykel Bölgesi’nde Bursa Kent Müzesi’ni ziyaret edebilirsiniz. Heykel Bölgesi’nden Bursa’ya özgü bir başka lezzet olan kestane şekerlerimizi aldıktan sonra biraz yürüyüp Saltanat Kapısı’na vardık. Geçmişte şehirde görev alan önemli insanların ve protokolde yer alan konukların kullandığı Saltanat Kapısı, Eski Bursa’nın da giriş kapısı. Eski Bursa sokaklarında yaptığımız kısa bir turun ardından Irgandı Köprüsü’ne vardık. Üzerinde dükkanlar bulunan köprü, mimari yapısı bakımından özel bir konuma sahip. Irgandı Köprüsü’nün ardından bir sonraki sağlam durağımız Yeşil Cami ve Türbesi oldu. Turkuaz İznik çinileriyle bezeli yapı, eşsiz bir güzelliğe sahip. Eski Bursa’daki gezimizi tamamladıktan sonra kısa bir araba yolculuğu yaptık ve bizi Uludağ’a çıkaracak teleferiğe bindik.Kış sporları sezonu açılmadığı için teleferikler sadece Sarıalan’a kadar çıkıyorlar. Bu bölgede konaklayabileceğiniz orman evleri, piknik yapabileceğiniz mangal alanları ve çadır kurabileceğiniz kamp alanları bulunuyor. Uludağ’da Bursa manzarasının eşliğinde bugünkü #sağlamrota’mızı tamamladık. Oktay Nezih Can ile #Sağlamrota’nın yeni bölümlerini takip etmek için Lassa kanalına abone olun.