Eklenme Tarihi : 26.12.2019

Oktay Nezih Can İle #Sağlamrota’daki sağlam keşiflerimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu haftaki #sağlamrota’mız Karabük’ün ünü ülke sınırlarını aşmış ilçesi Safranbolu. Büyük bir özenle korunan ahşap evleriyle tarihten etkileyici izler sunan ve UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesi’ne alınan Safranbolu’daki gezimize, Cinci Han’dan başladık. 1. İbrahim’in kazaskeri Cinci Hoca tarafından yaptırılan bu bina 63 odasıyla günümüzde bir otel olarak kullanılıyor. Cinci Han’da közde kahve içip safranlı lokum yedikten sonra, Cinci Hamam’ı ziyaret ettik. Bu hamam günümüzde hala hamam olarak hizmet veriyor. Safranbolu’daki bir sonraki durağımız Eski Yemeniciler Çarşı’sı oldu. Bu bölgede zanaatkarlara ait geçmişleri çok eskiye dayanan ürünler bulma imkanınız var. Biz de çarşı içinden hediyelik eşyalarımızı ve simitlerimizi aldıktan sonra yolculuğumuza devam ettik ve Safranbolu Kent Müzesi’ne vardık. Bu müzede Safranbolu hayatına dair unsurları ve Anadolu şehirlerinde bulunan saat kulelerinin minyatürlerini görebilirsiniz. Müze turumuzu tamamladıktan sonra Kaymakamlar Gezi Evi’ni ziyaret ettik. Bu eve giderek, dönemsel mobilyaları ve kıyafetleri görebilir, geçmişte bir Safranbolu evinde yaşamın nasıl olduğuna dair fikir edinebilirsiniz. Sağlam gezimizi lezzetli bir şekilde sonlandırmaya karar verdik. Önce Safranbolu lokumu aldık. Daha sonra Safranbolu Sofrası’nda nefis bir saç kavurma yiyerek yolculuğumuzu tamamladık. Oktay Nezih Can ile #Sağlamrota’nın yeni bölümlerini takip etmek için Lassa kanalına abone olun.