Lassa Yarış Lastikleri'nin Performansı San Marino Rallisi'nde Kanıtlandı
Lassa Rally Team, İtalya Ralli Şampiyonası'nın beşinci, İtalya Toprak şampiyonası'nınsa 2. ayağı olan 37. San Marino Rallisi'nde yurt dışındaki ikinci mücadelesini gerçekleştirdi.
Yarış Lastiği Geliştirme Projesi’nin bir adımı olarak, 2009 yılında Avrupa’da yarışmaya başlayan Lassa Rally Team, İtalya’daki ikinci mücadelesinde yarış lastiklerinin gelişimi açısından büyük bir başarı elde etti.
20 Haziran tarihinde düzenlenen ve İtalya Ralli Şampiyonası’nın beşinci, Toprak Şampiyonası’nınsa ikinci ayağı olan 37. San Marino Rallisi’nde 26 kapı numarasıyla start alan Serkan Yazıcı-Ünal Tezel ikilisi, 10’u özel etap olmak üzere, toplam 301,4km.’lik, 22 etap sonunda, 21. dereceyi elde ederek, ikinci yarışlarını tamamladı. Start alan 72 otomobilden sadece 48 tanesinin yarışı tamamlayabildiği, çok zorlu hava şartlarında koşulan yarışta Lassa Rally Team, her lupta bir öncekine göre zamanını ciddi oranlarda geliştirerek yıllardır bu etaplarda yarışan rakiplerinden geri olmadığını kanıtladı.
Takımımızın ve lastiklerimizin performansından mutluyuz
Yurtdışında henüz ikinci kez mücadele veriyor olmasına rağmen lastiklerin İtalya şartlarına göre geliştirilmesinde önemli yol katettiklerini belirten Lassa Motorsporları Komitesi Başkanı Gökhan Cüceloğlu, “Yurtdışında yarışma kararı alırken, öncelikli hedefimiz Lassa Yarış Lastikleri Geliştirme Projesi’nin bir devamı olarak, lastiklerimizin performansını test etmek ve farklı koşullar için geliştirmekti. Elbette ki, San Marino’da, havadaki yağış nedeniyle zor geçeceğini bildiğimiz mücadelede yarış bitirme hedefimiz de vardı. Hem takımımız, hem de lastiklerimiz bunu başardı.” dedi.
İtalyadaki koşullar, Türkiyeye oranla daha zorlayıcı
Teknik açıdan, İtalya’da mücadele ettikleri zemin ve şartların, Türkiye’deki etaplardan daha sert ve zorlu olduğuna dikkat çeken Cüceloğlu, “Bu amaçla farklı hazırlıklar gerçekleştirdik; 2 farklı lastik denedik; orta ve orta-yumuşak. Doğrusu, bir önceki yarışta, lastik desenlerimizin (diş derinliğinin) sert zeminlerde daha elverişli hale getirilmesi gerektiği sonucuna ulaştık. Bazı geliştirmeler ve yeniliklere gittik. Sonucun böyle başarılı olması sevindirici.” dedi.
Her katıldığımız yarış, bize veri olarak geri dönüyor
İtalya’daki yarışlara katılma amaçlarının üst sıralarda dereceler almaktan çok lastiklerin gelişimine yönelik olduğunu belirten Volkan Işık, “Bizim önceliğimiz, lastiklerimizin farklı zeminlerdeki performansıyla ilgili bilgiler edinmekti. Geçtiğimiz yarıştan elde edilen verileri bu yarışa uyguladık ve bunu test ettik. Ve San Marino’dan elde edilen verileri de değerlendirerek geliştirme sürecine devam edeceğiz.” dedi. Volkan Işık, “Bilindiği üzere, asfalt ve toprak zemin performanslarına odaklanmak ve bu zeminlerde mücadele etmek çok farklı iki durumdur. Biz önceliğimizi toprak zeminlere verdik. Daha sonra asfalt zeminlerde de yarışabiliriz. Elbette ana hedefimiz her zeminde en iyi sonucu elde etmek.” dedi.
Rakiplerimizle kıyaslamaya gidiyoruz
Her iki yarışı dikkate alarak, performans açısından katılımcılarla karşılaştırma yaptıklarını da söyleyen Işık, “Bazı konularda üstün olduğumuz noktalar olmakla birlikte, takım olarak geliştirmemiz gereken hususlar da var. Limitleri zorladığınızda, her bir veriyi ayrı ayrı değerlendirmeniz gereklidir. Lastiklerimizi, Lassa üretim tesislerinde gerçekleştirdiğimiz testlerin yanı sıra, Türkiye ve İtalya’daki farklı zeminlerde test ediyoruz. Örneğin, en son testimizi Parma’da gerçekleştirdik. Elde ettiğimiz tüm verilerin önemi büyük. Lastik teknolojisi daima bir denge içinde olduğundan, bir verinin diğerinden daha önemli olduğunu söyleyemeyiz. Ama biz özellikle dayanıklılık ve ve güvenlikle ilgili olarak, tutunma ve frenleme konularına odaklandık. Yaptığımız testlerde uzun yıllardır bu işi yapmakta olan rakiplerimize meydan okuyabilir duruma geldiğimizi görüyoruz.
Lassa Yarış Lastikleri Çok Yakında İtalyada Satışa Sunuluyor
Yurtdışında mücadele ediyor olmalarının asıl nedeninin, Lassa yarış lastiklerinin farklı zeminlerdeki durumunu gözlemleyerek, geliştirme çalışmalarına katkı sağlamak olduğunu ifade eden Volkan Işık, “Ancak, Lassa Yarış Lastikleri’nin yılın ikinci yarısında İtalya’da satışa sunulmasını planlıyoruz. Halen, toprak zemin için 3 farklı desende olmak üzere, 3 farklı ebadımız mevcut.” dedi.