Otopratik AVM aktiviteleri ile Müşteriye Ulaşıyor
OtoPratik’in yeni dönemde özellikle alışveriş merkezlerinde yarattığı aktivite serisi hakkında aklımıza gelenleri Lassa, Bridgestone ve Otopratik markalarının iletişim sorumluluğunu yürüten Selen Özdemir’e sorduk.
Alışveriş Merkezlerinde gerçekleştirilen aktivitelerin yerini tüketici ile iletişimde nasıl değerlendiriyorsunuz?
Geleneksel mecralar olan gazete, billboard, TV reklamı gibi interaktif bilgi sağlanamayan kanallar yerine tüketicinin istediği bilgiyi profesyonel kişiler tarafından alabileceği bir ortam sağlanıyor. Aynı zamanda bayilerimizde tüketiciler ile buluşmuş ve mağazasına trafik sağlayabilecek bir ilişkiyi başlatmış oluyorlar. AVM’ler genellikle tüketicilerin daha boş zamanlarını değerlendirdikleri ve alım güdülerinin yüksek olduğu yerler oluyor, dolayısıyla bu sırada ilgilerini çekebilecek bazı aktiviteler de eklendiğinde markalarım reklamlarına maruz kalmak yerine kendi istekleriyle bilgi almaya ve kendi bilgilerini paylaşmaya geliyorlar.
Otopratik olarak bu hareketli aktivite serisinden markanın geleceğine yönelik neler bekliyorsunuz?
Yeni açılan OtoPratik’lere pazarlama desteği vermek adına ve OtoPratik’in ilgili illerde bilinirliğini artırmak amacıyla yılın başından itibaren satış ekibi ile koordineli bir şekilde AVM’lerde stand aktiviteleri düzenleniyor. Kısaca bu işlerdeki asıl amacımız bir yandan bilinirliğimizi ve tercih edilirliğimizi artırırken bir yandan da tüketicilerin sağlıklı data girişini Brisa sistemine aktarmak ve bu tip saha aktivitelerinde kurumsal ve şık bir duruş sergilemek. Özellikle araçları ile bu tarz mekanları ziyaret eden kişiler üzerinde OtoPratik hakkında daha fazla farkındalık yaratmak ve hizmetlerimizi birinci elden tanıtıp tüketicileri mağazalarımıza yönlendirmek.
Bu kadar dinamik ve sahada yaygın bir operasyonda, bilgi akışı üzerine standartizasyonu nasıl sağlıyorsunuz?
Aktivitelerde genel bir sistem uyguluyoruz. Örneğin bu aktivitelerde tüketicilerin dikkatlerini çekebilecek ve standa uğramalarını sağlayacak Çarkıfelek oyunu yer alıyor. Oyuna katılan tüketiciler OtoPratik logolu, araçlarıyla ilgili hediyeler kazanıyorlar. Aktivitelerde tüketicileri özellikle ilgili bayiimize yönlendirmek için yaptığımız kurgu sonucunda hediyeler bayilerimiz tarafından dağıtılıyor. Yani aslında operasyonu bayilerimiz ile birlikte yönetiyoruz. Oratk bir bakış ve hedefimiz var. Sahada yer alan hosteslerimizin ise tümü özel eğitimli. OtoPratik hosteslerimiz standımızı ziyaret eden kişilerin iletişim bilgilerini topluyor; kampanyalarımız, aktivitelerimiz hakkında bilgi veriyor ve markalarımızı anlatarak bizi bu eğitimin standartlarına bağlı olarak temsil ediyorlar. Tüketicilerden aldığımız iletişi bilgilerinin doğruluğu kurduğumuz bir sistem aracılığıyla kontrol ediliyor ve hosteslerde bulunan iPad’ler aracılığıyla CRM sistemine aktarılıyor. Bir yandan da gerilla aktivitesi olarak, AVM aktivitesinin olduğu illerde de bayi bilgilerinin ve OtoPratik’lere yönlendirici mesajların bulunduğu etiketlerle (kolay sökülebilen) araçlara yapıştırılıyor. Yani aslında organizasyonun kendisi önceden belirlenmiş standartlar üzerine kurulu. Yaptığımız iş, öncesinde iyi planlanmış ve hedefleri net olan bir aktivite serisi.
Aktivitelerin geri dönüşümünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
Otopratik her alanda aktivitelerine süreklilik içerisinde devam ediyor. AVM’lerde gerçekleştirilen aktiviteler, toplamda faaliyetlerimizin 10’da birini oluşturuyor.Kısacası sadece AVM’lerde değil, heryerde OtoPratik’e rastlamak mümkün. Bayilerimizin de katkısıyla; ziyaretçilere sunulan fırsatlar aracılığıyla tüketicilerin bayilerimize uğramaları sağlanıyor ve bu sayede hem etkinliğin hem de kampanyanın verimliliği ölçülebiliyor. Bu aktivitelerle birlikte OtoPratik iletişimi tek bir elden daha verimli bir şekilde yürütülmüş oluyor. Bayilerimizin tüketicileriyle buluştuğu bu tip organizasyonlarda işin kalitesinin de standartlaştırılması sağlanıyor. Tüm çalışmaların geri dönüşümü bu şekilde ölçülür iken, aynı zamanda çalışmaların sonuçlarını da bayilerimiz ile değerlendirme şansını bize sunuyor.