Eklenme Tarihi : 26.12.2019

Sağlam Geziyoruz’da Türev Uludağ ile birlikte sağlam maceralara atılmaya, doğayla kucaklaşmaya ve en özel tatların peşinde olmaya devam ediyoruz. Bu hafta Bursa’nın ardından Kocaeli’deyiz. Kocaeli’de kamp kurmak için seçtiğimiz nokta iklim ve bitki örtüsü çeşitliliğinin üst seviyede olduğu ve kış sporları meraklılarının özellikle tercih ettiği Kartepe. Kartepe’de ilk olarak bir manava uğradım ve yörede yetişen taze meyvelerin ve türlü yemişlerin tadına baktım. Daha sonra bölgede en yetişen özel meyvelerden biri olan cennet meyvesinin peşinde İslam Bey’in bahçesine uğradım. İslam Bey bize bahçelerinde yetişen cennet meyvelerinin türlerinden ve özelliklerinden bahsetti. Kamp yemeğimizde kullanmak için yanımıza birkaç cennet meyvesi aldık ve kamp bölgemize hareket ettik. Kampımızı kurup güzel bir uyku çektikten sonra güne sağlam bir kahvaltı başlamaya karar verdik. Mutfağımızı kurup kahvaltımızı yaptıktan sonra konuğumuz Birol Güven’i ağırlarken kullanacağımız malzemeleri almak için Maşukiye’ye gittik. Muhittin Usta’nın fırınından ekmeğimizi, Ayşe Teyze’nin manavından sebzemizi ve Ali Abi’nin kasabından etlerimizi aldıktan sonra Birol Güven ile bir araya geldik. Birol Güven ile birlikte keyifli bir yolculuk yaptıktan sonra Kartepe’de güzel bir manzaraya karşı kampımızı kurup etlerimizi pişirdik. Keyifli bir akşam yemeğinin ardından da bu haftaki sağlam maceramızı tamamladık. Sağlam Geziyoruz serisinin yeni bölümlerini kaçırmamak için kanalımıza abone olmayı unutmayın.