Türkiye'nin Lider Lastiği Lassa

Türkiye'nin Lider Lastiği Lassa

Tüm araç grupları toplamında en çok kullanılan lastik markası Lassa’dır

IPSOS Bağımsız pazar araştırma şirketinin Brisa için 2015 yılında yaklaşık 85bin araç ve 43 ilde gerçekleştirdiği Binek, Hafif Ticari, Ağır Ticari ve Tarım grubu Araç Altı Lastik Sayımı Araştırmaları toplamının sonucudur. 2015 yılında IPSOS tarafından gerçekleştirilen Binek, Hafif Ticari, Ağır Ticari ve Tarım grubu Araç Altı Lastik Sayımı Araştırmaları toplamından aşağıdaki çıkarım yapılabilmektedir: “Tüm araç grupları toplamında en çok kullanılan lastik markası Lassa’dır”

 

Bu projenin künyesi aşağıda yer almaktadır.

Araştırmayı yapan kuruluş: IPSOS

Finanse eden kuruluş: BRISA

Araştırmanın evreni (universe; araştırmanın temsil ettiği kitlenin tanımı) : Binek, Hafif Ticari, Ağır Ticari ve Tarım grubu araçlar taranmıştır.

Araştırmanın örneklem büyüklüğü ve coğrafi kapsama alanı: Yaklaşık 85 bin araç, 43 il; Adana, Afyonkarahisar, Aksaray, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bolu, Bursa, Corum, Denizli, Edirne, Elâzığ, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Karaman, Kars, Kastamonu, Kayseri, Kocaeli, Konya, Kütahya, Malatya, Manisa, Mardin, Mersin, Ordu, Samsun, Şanlıurfa, Tekirdağ, Trabzon, Van, Yozgat, Zonguldak, Ağrı, Artvin, Düzce, Iğdır, Şırnak

Veri toplama tarihleri:
1 Ocak – 31 Aralık 2015

Örnekleme yöntemi (tesadüfi örnekleme, kotalı örnekleme vb. tesadüfi örnekleme ise cevap verme oranı) :
Kotalı Örnekleme methodu ile taramalar gerçekleştirilmiş ve TUIK araç parkı büyüklükleri doğrultusunda ağırlık verilmiştir.

Veri toplama yöntemi :
Araç başında CAPI