;
Eklenme Tarihi : 08.08.2019

LASTİK TAMİRİ

Lastiklerinizden biri diğerine göre çok daha fazla iniyorsa, o lastikte bir patlak olabilir. Lastiğinizde patlak olduğundan şüpheliyseniz lastiği sökmeli ve stepne lastikle değiştirmelisiniz.

Patlak lastiğinizin tamiri için en yakın tamirciye gitmeyi ihmal etmemelisiniz. Lastiklerinizden birinin daha patlayabilme ihtimaline karşılık stepne lastiğinizin her zaman sağlam olması gerekir. Patlak olduğundan şüphelendiğiniz lastiklerle kısa mesafe olsa bile yola çıkmamalısınız.

Patlak lastik tamiri; teknik bilgi, uzmanlık, donanım, ustalık ve malzeme gerektirir. Lastiğinizi götürdüğünüz ustanız, lastiğin onarılıp onarılmayacağı konusunda sizi bilgilendirecektir. Lastiğiniz onarılmaya müsaitse tamirini yaptırabilirsiniz. Bu sizi yeni lastik almaktan kurtararak tasarrufu yaptırır.

Lastiğiniz patladığı yere ve patlağının boyutuna göre farklı farklı tamir yolları ile onarılabilir.

Bu yollardan ilki fitil tekniği ile tamirdir. Bu teknik ile lastiğin tekerlekten çıkarılmasına gerek kalmaz; lastiğe saplanan yabancı cisim lastikten çıkarılır. Yabancı cismin açtığı boşluğa bir iğne yardımı ile fitil yerleştirilir. Sonrasında oldukça sağlam yapıştırıcılar ile bu bölüm sıvanır. Fitilin dışarıda kalan yüzü ise maket bıçağıyla kesilir. Son derece basit hasarlar için tercih edilen, kolay bir yöntemdir.

Bir diğer yöntem, içten yama ile tamirdir. Lastik tekerden sökülür, patlamaya sebep olan cisim hala lastiğin üzerindeyse çıkarılır. Bu bölge tıraşlanır, zımparalanır ve yama yapıştırmaya hazır hale getirilir. Yamalandıktan sonra bir süre bu yamanın kuruması ve lastikle iyice bütünleşmesi beklenir. Ardından lastik tekere tekrar oturtulur; doğru basınç ölçülerinde hava basılır ve sürüşe hazır hale getirilir. İçten yama ile tamir, sıklıkla tercih edilen bir yöntemdir.

Bir diğer yöntem, şambrel (iç lastik) tamiridir. Şambrelli lastiklere uygulanan, hatta şambrelli lastiklere uygulanabilecek tek ve en iyi sonuç veren yöntem budur. Bu yöntemde iç lastik dışarı çıkarılır ve yama tamirinde olduğu gibi yamalanarak geri takılır.

Her patlak lastik tamir edilemeyebilir. Lastiğin bazı kritik bölgeleri, özellikle lastik dişlerinin bittiği ara yerler ve yanakları, tamir edilebilir olsalar dahi tamir edilmeleri önerilmez. Kısa sürede tekrar aynı problem yaşanabileceği için bu durumlarda yeni lastik satın alınması tavsiye edilir.